Op naar Zweden!

15 november 2017 - Stockholm, Zweden

Beste lezer,

Vandaag was het dan zover. Om 15.15 uur vertrok ik met mijn reisgenoten van locatie Hooglandseweg( Mark, Astrid, Roja, Gijsbert en Joost) lopend naar het station Amersfoort (Koen was ons twee uur geleden al vooruit gereisd). Gelukkig was het droog weer.

Op het station aangekomen zagen wij Johan al staan en samen gingen we naar perron 7 om de trein naar Schiphol te pakken. Gelukkig hadden we een rechtstreekse verbinding en konden we gezellig kletsend blijven zitten. Op Schiphol aangekomen,zagen we al collega's van de ander locaties en spoedig was het gezelschap compleet.  Marije IJsseldijk ( onze contactpersoon), arriveerde ook en overhandigde ons de tickets. Nu konden we gaan inchecken. Net toen we dat wilden gaan doen, kwam er een grondstewardess aan, die ons vertelde dat wij allemaal onze bagage ook moesten inchecken: het was heel druk en er was geen ruimte, werd ons verteld. Marije was hier verbaasd over; dit had ze nog nooit meegemaakt!  De meesten gaven echter gehoor aan het verzoek.

Bij de douane was het een drukte van belang. Een deel van de groep werd doorgestuurd naar een andere controlepost en zo was de groep al gesplitst voor we goed en wel weg waren.

Iedereen is gelukkig goed door de douane gekomen en lang leve de mobiel! We hebben elkaar ook weer allemaal gevonden. Tijd om een hapje te gaan eten. Her en der verspreid zaten groepjes een maaltijd te nuttigen: van een gezond broodje, tot een hele warme maaltijd of een vette hap. Zo konden wij er weer even tegen en togen wij gezamenlijk naar gate C08.

In het vliegtuig zaten we allemaal bij elkaar. De beenruimte was meer dan ik gewend was en we kregen zelfs een kopje koffie of thee aangeboden tijdens de reis. Voor ik het wist waren de 2 uur om en zetten wij voet op Zweedse bodem. Vanmorgen stond ik nog les te geven en nu sta ik in Stockholm!

Op weg naar de band voor de koffers. Die lieten nogal op zich wachten! Om 21.30 uur konden we uiteindelijk vertrekken met de bus naar het hotel. Het was nog een kleine drie kwartier rijden. In het hotel overhandigde Marije ons kamerkaarten ( zijn geen sleutels meer he) en iedereen ging zich installeren in zijn/haar kamer. Maar niet voor lang natuurlijk. Beneden in de lobby hebben we nog met elkaar een drankje gedaan    (31 Zweedse kronen voor een cola en 88 Zweedse kronen voor een biertje (10 kronen = ongeveer een euro). Het bleef allemaal heel beschaafd en rond middernacht zochten de meesten toch hun bed maar op. Ik ging natuurlijk deze blog nog schrijven ( goede wifi hier), dus ik ga nu slapen (0.34 uur). Tot morgen met een nieuwe verhaal.